Wednesday, November 19, 2014

Kerja Pertama

Akhirnya masa usia dah menjangkau 21 baru nak merasa kerja. Dan guess what ?? My first kerja high class u.

I be 'Cikgu Azy' :)

Minta awal Oktober selang dua minggu gitu dapat call yang boleh lapor diri that ahad jugak.

Ofcoz lar masa tanya terima ke tak tu i jawab setuju. Gila kau dah lama aku tunggu peluang ni.

Selama ni asyik bila minta kat abah nak kerja jawapan dia baik dok rumah.

Habis study kita ugut abah cakap sampai bila nak simpan kita kat rumah baru abah bagi tapi syarat nya bukan kerja biasa.

Its either guru or kerja hospital jugak.

Blergh time tu cakap baik abah cakap ja abah tak bagi kakak kerja.

Time dapat jadi cikgu tu kena perli balik lar dengan abah "Sapa tah haritu beriya kata kat abah sekarang dapat cikgu seronok buat apa. Nak sangat kerja jaga kedai nu pi lar"

Amik kau abah sejak dah grad cara perli orang dengan ibu makin giat pulak dok praktik perli merata.

Tapi quiet sad lar sebab dapat peluang kerja sebulan ja sebab sekolah dah nak cuti panjang.

Seriously ni pengalaman yang best dan mencabar. Kau bayang kan kena ajar darjah dua yang hanya satu kelas ja macam darjah dua yang satu kelas lagi tu haram tak reti baca.

Tiap malam lar aku menggoogle cara nak tarik perhatian budak-budak ni dalam kelas aku.

Aku memang suka budak-budak dan budak-budak pon memang suka aku. Suka sangat sampai tak takut. Aku jerit pecah anak tekak pon bukan dia heran pon. Cis bedebah kau !

Sekolah aku ajar ni kira pendalaman. Nama pon SK Hujong Bandar.

Walaupon kita tengok smartphone dah pon sampai sini tapi hakikatnya mentaliti anak-anak ni masih sama. Mentaliti mak ayah pon sama.
Kalau korang kaki drama, musim hari guru selalu tunjuk drama o filem pasal guru masuk pendalaman kan ?? Suasana dan perangai budak dan perangai dan reaksi bila ada orang baru masuk tu sangat sama.

So aku merasa lar perasaan sama macam filem tu. Kah

Dalam banyak-banyak benda aku paling sedih tengok budak yang miskin sampai batang hidung dia kat sekolah nampak tak nampak ja. Baju yang dia pakai teruk.

Kalau yang memang tahu mak dia yang masalah aku tak kisah sangat. Tapi bila aku tahu memang masalah utama ialah duit aku mula lar nak menitis air mata. Macam tengah menaip ni. tapi aku tahan lar kang orang kat cc ni cakap apa minah ni tiap kali datang cc mesti drama.

Aku sedih sebab aku tahu macammana rasanya jadi susah. Aku tahu macam mana teringinnya budak tu nak macam orang lain. Aku tahu macam mana dia pon nak berkawan dengan orang *sebab anak orang senang takpenah nak kawan dengan budak yang nampak daif*. Aku tahu dan aku dapat selami sedalam-dalamnya perasaan budak camtu.

Ok dah ! Empangan dah pecah.

Dalam tempurung kacangnya; Aku nak jadi kaya supaya aku boleh elakkan anak- anak orang lain dari jadi macam aku.

Doakan aku.

No comments:

Post a Comment

komen2 lar ye..n_~